مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 03:452021-03-26سياسي

جمعه های انتظار| امام زمان عج؛ عامل امنیت و حافظ آیین پروردگار


امام زمان(عج) نگهبان آیین خداوند با هدایت باطنی هستند و وجود مقدسشان، اگر چه از نظرها غایب است اما بر همه امور جهان احاطه دارند و از آیین الهی و شریعت رسول خدا و فرامین آسمانی نگهبانی و پاسداری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق؛ قائم مقام بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود عج در ادامه مبحث جمعه های مهدوی طی یادداشتی با اشاره به برخی از فوائد امام غائب برای جامعه تشریح نمود: بر اساس قاعده لطف که پیش از این به آن اشاره شد، فلسفه تعیین امام از جانب پروردگار، لزوم ایجاد زمینه هدایت بشر است که لازمه این هدایت، دسترسی به امام معصوم است یعنی افراد باید بتوانند به هادیان امت دسترسی داشته باشند تا دستورات و ارشادات لازم را دریافت کنند.

همین امر سبب این سؤال می شود که امام غائب چه فوایدی دارد؟ آیا اگر امام زمان عج در بین انسان ها حضور داشت برکات و آثار او برای جامعه بیش تر از غایب بودن او نبود؟ قبلاً بیان کردیم که امام عج حجت خدا بر روی زمین است.

به تعبیر روایات اگر زمین خالی از حجت باشد اهل خود را می بلعد که کنایه از نابودی اهل زمین است پس از برکات و آثار امام غایب، ایمنی بخشی از بلایا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه های انتظار| امام زمان عج؛ عامل امنیت و حافظ آیین پروردگار

جمعه های انتظار| امام زمان عج؛ عامل امنیت و حافظ آیین پروردگار